واحد فناوری اطلاعات دانشکدهدندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یکی از بخشهای زیربنایی و راهبردی دانشکده، وظیفه پشتیبانی فنی، ارتقای زیرساختهای ارتباطی و توسعه خدمات هوشمند آموزشی، پژوهشی و اداری را بر عهده دارد.
این واحد با بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص، تجهیزات بهروز و رعایت استانداردهای ملی و بینالمللی، نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید و مراجعان ایفا میکند.
محورهای اصلی فعالیت واحد فناوری اطلاعات:
۱. مدیریت سرورها و زیرساخت شبکه طراحی، نصب، تنظیم و پیکربندی سیستمعامل سرورهای فیزیکی و مجازی راهاندازی و نگهداری Domain Controller جهت مدیریت کاربران و سطوح دسترسی ایجاد و پشتیبانی از سرویسهای حیاتی شبکه (DNS، DHCP، Active Directory و …) مدیریت و پشتیبانی File Server برای اشتراکگذاری ایمن و منظم منابع بین کاربران نظارت مداوم بر شبکه LAN و رفع اختلالات احتمالی تجهیزات اکتیو و پسیو
۲. امنیت اطلاعات و استانداردسازی پیادهسازی سیاستهای امنیتی در سطح شبکه و سرورها رعایت استانداردهای اتاق سرور (ایمنی برق، خنکسازی، تجهیزات حفاظتی) نصب و بهروزرسانی مداوم آنتیویروسهای تحت شبکه تهیه و نگهداری نسخههای پشتیبان و آزمایش صحت آنها مستندسازی کلیه فعالیتها و فرآیندهای فنی بهصورت مدون و قابل استناد
۳. مدیریت سامانهها و نرمافزارهای سازمانی پشتیبانی و مدیریت پورتال اینترنتی دانشکده دندانپزشکی راهاندازی و پشتیبانی از اتوماسیونهای اداری و مکاتبات سازمانی مدیریت نرمافزارها و سامانههای کلیدی شامل: سامانه مدیریت آموزشی (سما – همآوا) نرمافزار جامع اطلاعات دندانپزشکی (DIS) نرمافزارهای مالی، حقوق و دستمزد، کارگزینی، انبارداری و اموال (شرکت آذرخش) سامانه یکپارچه مالی نظام تعهدی
۴. پشتیبانی آموزشی و پژوهشی پشتیبانی از پورتالهای آموزشی (سما، نوید) و ایجاد بستر آموزش مجازی تعاملی توسعه سامانههای تکالیف، آزمونهای آنلاین و ارتباط مستقیم دانشجو با استاد برگزاری دورههای آموزشی مهارتهای فناوری اطلاعات برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان ارتقای استفاده از نرمافزارهای تخصصی دندانپزشکی (DIS، PACS و …) در مدیریت بیماران و تصویربرداری
۵. خدمات آنلاین و هوشمند ایجاد سامانه نوبتدهی آنلاین بیماران به منظور مدیریت زمانبندی درمان و کاهش ازدحام طراحی و اجرای سیستم نظرسنجی الکترونیک بیماران برای ارزیابی کیفیت خدمات درمانی توسعه پایگاه داده آموزشی آنلاین و دسترسی به منابع علمی، کتب و مقالات تخصصی ایجاد بسترهای همکاری آنلاین برای پروژهها و تحقیقات مشترک
۶. آمار و اطلاعات مدیریتی جمعآوری، ثبت و بهروزرسانی دادهها در سامانه فرابر دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه گزارشهای تحلیلی برای پشتیبانی تصمیمگیریهای مدیریتی و برنامهریزیهای کلان
۷. پشتیبانی سختافزاری و نرمافزاری کاربران عیبیابی و رفع مشکلات سختافزاری تجهیزات رایانهای (رایانهها، پرینترها، اسکنرها و …) نصب، راهاندازی و بهروزرسانی سیستمعاملها (Windows و سایر سیستمهای مورد نیاز) نصب و پیکربندی نرمافزارهای عمومی و تخصصی واحدهای آموزشی، پژوهشی و اداری ارائه مشاوره و راهنمایی به کاربران جهت رفع مشکلات نرمافزاری و سختافزاری ارتقا و بهینهسازی تجهیزات رایانهای متناسب با نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشکده
آخرین بروز رسانی : 1404/09/10
انتخاب حالت کور رنگی
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود