آیین نامه عضویت و خدمات کتابخانه دانشکده دندانپزشکی

 

 آئین‌نامه کتابخانه دانشکده دندانپزشکی ، مجموعه‌ای از ضوابط و دستورالعمل‌ها درخصوص امانت کتاب و ارائه سایر خدمات به مراجعه‌کنندگان است. هدف از تدوین آن حفظ حقوق و اجرای مقررات کتابخانه برای همه اعضاء (هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان) می‌باشد. آئین‌نامه حاضر نحوه و شرایط ارائه خدمات کتابخانه به همه اعضاء و مراجعین دانشگاه را در برمی‌گیرد، تا حتی‌المقدور امکان بهره‌برداری از امکانات و منابع اطلاعاتی کتابخانه برای کلیه اعضاء فراهم آید.

مدارک لازم جهت ثبت نام

-1 تکمیل فرم درخواست عضویت در کتابخانه 

 2- عکس 4*3   

 3- دارا بودن آدرس پست الکترونیکی فعال؛ 

4- معرفی نامه برای کارمندان از محل کار خود (ویژه کارمندان)؛

 

افراد مجاز به عضویت

1-دانشجویان دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی گیلان؛ 2- دانشجویان مهمان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ 3- اعضاء هیأت علمی (رسمی، پیمانی و قراردادی حق التدریس) دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ 4- کارمندان (رسمی- پیمانی) دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

 

تبصره: مدت اعتبار عضویت تا پایان دوران تحصیل یا خدمت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.  

 

 

 

 

ماده2مقررات امانت، تمدید، رزرو و استرداد کتاب

اعضای کتابخانه برابر با مقررات مندرج در جدول ذیل می‌توانند از کتابخانه کتاب امانت بگیرند:

اعضای کتابخانه

مدت امانت(روز)

تعداد کتاب

هیات علمی

20

7

دانشجویان(دکترای عمومی دندانپزشکی)

10

3

کارمندان دانشگاه

10

2

       

 

** شرط امانت گرفتن کتاب، داشتن کارت عضویت کتابخانه است. لذا کتابخانه از امانت کتاب به مراجعین غیر عضو معذور خواهد بود.

** در زمان امانت حضور عضو برای امانت ضروری است.

** در زمان عودت کتاب مراجعه شخص امانت گیرنده الزامی نیست.

** کلیه اعضای هیات علمی(اعم از رسمی و پیمانی) موظف اند قبل از انجام سفرهای طولانی داخلی یا خارج از کشور(همچون استفاده از فرصت مطالعاتی) کلیه کتابهای امانت گرفته شده را به کتابخانه عودت دهند.

** کتابخانه می‌تواند بنا به ضرورت تعداد کتابها و مدت امانت را کاهش دهد و یا استرداد کتابها را قبل از پایان مدت امانت درخواست نماید.   

** در صورت امانت بودن کتاب مورد نیاز، متقاضی می تواند کتاب مورد نظر را به صورت الکترونیکی رزرو نماید.

**هر عضو فقط با کارت عضویت خود مجاز به امانت کتاب می‌باشد. 

 تبصره: تمدید امانت کتاب در صورتی امکان پذیر است که کتاب توسط اعضای دیگر کتابخانه رزرو نشده باشد و نیز یک روز به تاریخ بازگشت، امکان تمدید کتاب وجود دارد.

 

 

 

 

 

ماده3: منابع زیر امانت داده نمی شود:

1- کتب مرجع

2- نشریات ادواری

3- پایان نامه ها

جریمه دیرکرد

-1در صورتی که مجموع تاخیرات پرداخت نشده به 50 روز برسد و یا مجموع بدهی های پرداخت نشده به 50000 ریال برسد از تمدید و امانت کتاب برای عضو به صورت خودکار از طرف نرم افزار جلوگیری خواهد شد.

-2در صورتی که مجموع تاخیرات پرداخت نشده تحویل موقت به 720 ساعت برسد از امانت به عضو به صورت خودکار از طرف نرم افزار جلوگیری خواهد شد

-3 جهت تسویه تاخیرات به کتابخانه مراجعه شود

تبصره: کتابخانه از تسویه حساب با اعضایی که هرگونه بدهی به کتابخانه دارند خودداری خواهند

 ماده5: کتب گمشده و یا خسارت دیده

** چنانچه امانت گیرنده کتاب را گم کند یا خسارتی به آن وارد نماید، جبران خسارت وارده بر عهده امانت گیرنده خواهد بود.

**بنا به تشخیص رییس کتابخانه، چنانچه کتاب خارج از چاپ بوده و یا به هر دلیلی امکان تهیه اصل کتاب در داخل و خارج از کشور نباشد، تصمیمات نهایی جهت جایگزینی آن به عهده شورای کتابخانه می باشد.

ماده6: خروج بدون مجوز منابع کتابخانه ممنوع بوده و در صورت رخ دادن، با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

ماده 7: تسویه حساب

** کلیه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه موظفند قبل از خاتمه خدمت خود در دانشگاه، کلیه کتب امانتی خود را به کتابخانه مسترد نمایند.

 

ماده8: رعایت نظم و سایر مقررات کتابخانه

** رعایت سکوت به هنگام مطالعه در کتابخانه الزامی است.

**خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات، استفاده از تلفن همراه در محل کتابخانه ممنوع است.

**دانشجو می تواند در صورت داشتن نامه ی مستند از استاد راهنما، پایان نامه ی مورد نیاز را برای زمان کوتاهی به امانت ببرد  .

 

آخرین بروز رسانی : 1401/01/24